Oferta educațională pentru anul școlar 2020-2021
Oferta educațională pentru anul școlar 2019-2020
FILIERA |
PROFILUL |
SPECIALIZAREA |
NR. DE CLASE |
NR. DE ELEVI |
TEORETICA |
REAL |
MATEMATICA-INFORMATICA |
1 |
28 |
STIINTE ALE NATURII |
4 |
112 |
||
UMANIST |
FILOLOGIE |
1 |
28 |
|
STIINTE SOCIALE |
2 |
56 |
||
TEHNOLOGICA |
SERVICII |
TURISM SI AIMENTATIE |
1 |
28 |
ECONOMIC |
1 |
28 |
Oferta educațională pentru anul școlar 2018-2019
FILIERA |
PROFILUL |
SPECIALIZAREA |
NR. DE CLASE |
NR. DE ELEVI |
TEORETICA |
REAL |
MATEMATICA-INFORMATICA intensiv informatică |
1 |
56 |
STIINTE ALE NATURII |
3 |
84 |
||
UMANIST |
FILOLOGIE |
2 |
56 |
|
STIINTE SOCIALE |
2 |
56 |
||
TEHNOLOGICA |
SERVICII |
TURISM SI AIMENTATIE |
1 |
28 |
ECONOMIC |
1 |
28 |
Oferta educațională pentru anul școlar 2017-2018
FILIERA |
PROFILUL |
SPECIALIZAREA |
NR. DE CLASE |
NR. DE ELEVI |
TEORETICA |
REAL |
MATEMATICA-INFORMATICA intensiv informatică |
1 |
56 |
STIINTE ALE NATURII |
4 |
112 |
||
UMANIST |
FILOLOGIE |
2 |
56 |
|
STIINTE SOCIALE |
2 |
56 |
||
TEHNOLOGICA |
SERVICII |
TURISM SI AIMENTATIE |
1 |
28 |
ECONOMIC |
1 |
28 |
Oferta educațională pentru anul școlar 2016-2017
FILIERA |
PROFILUL |
SPECIALIZAREA |
NR. DE CLASE |
NR. DE ELEVI |
TEORETICA |
REAL |
MATEMATICA-INFORMATICA |
2 |
56 |
STIINTE ALE NATURII |
4 |
112 |
||
UMANIST |
FILOLOGIE |
2 |
56 |
|
STIINTE SOCIALE |
2 |
56 |
||
TEHNOLOGICA |
SERVICII |
TURISM SI AIMENTATIE |
1 |
28 |
ECONOMIC |
1 |
28 |
Oferta educațională pentru anul școlar 2015-2016
FILIERA |
PROFILUL |
SPECIALIZAREA |
NR. DE CLASE |
NR. DE ELEVI |
TEORETICA |
REAL |
MATEMATICA-INFORMATICA |
2 |
56 |
STIINTE ALE NATURII |
4 |
112 |
||
UMANIST |
FILOLOGIE |
2 |
56 |
|
STIINTE SOCIALE |
2 |
56 |
||
TEHNOLOGICA |
SERVICII |
TURISM SI AIMENTATIE |
1 |
28 |
ECONOMIC |
1 |
28 |
Oferta educațională pentru anul școlar 2014-2015
FILIERA |
PROFILUL |
SPECIALIZAREA |
NR. DE CLASE |
NR. DE ELEVI |
TEORETICA |
REAL |
MATEMATICA-INFORMATICA |
2 |
56 |
STIINTE ALE NATURII |
5 |
140 |
||
UMANIST |
FILOLOGIE |
2 |
56 |
|
STIINTE SOCIALE |
2 |
56 |
||
TEHNOLOGICA |
SERVICII |
TURISM SI AIMENTATIE |
1 |
28 |
ECONOMIC |
1 |
28 |
SCURT ISTORIC AL ŞCOLII
La 7 decembrie 1958 se înfiinţeazã Complexul Şcolar Bârlad unde urmau să fie instruiţi elevii din trei licee bârlădene (Liceul „Gh. Roşca Codreanu”, Liceul de fete, Liceul Pedagogic) şi şase şcoli generale.
În anul 1965 s-a produs separarea celor două licee din cadrul Complexului şcolar – Liceul Pedagogic şi Liceul Teoretic. Acesta din urmă a primit denumirea „Liceul Gheorghe Gheorghiu Dej”, denumire ce a fost păstrată până în anul 1977 când cele două licee au fuzionat, rezultând un singur liceu, cu denumirea „Liceul Pedagogic Alexandru Vlahuţă”.
În anul 1982, datorită dispariţiei claselor cu profil pedagogic şi teoretic şi apariţiei claselor cu profil industrial şi agricol, liceul îşi schimbă din nou numele devenind „Liceul Industrial nr. 2 Bârlad”. Este perioada de declin a renumelui şcolii.
După evenimentele din decembrie 1989, liceul revine la structura şi statutul de liceu teoretic, iar în 1993 obţine numele de Liceul Teoretic « Mihai Eminescu » Bârlad.
LICEUL TEORETIC „Mihai Eminescu” Bârlad dispune de:
-
- Calitate excepţională a corpului profesoral;
-
- Burse pentru elevii cu situaţie bună la învăţătură şi venituri reduse;
-
- Spaţiu de şcolarizare format din 52 săli de clasă, 4 laboratoare de informatică a câte 14 calculatoare Pentium IV legate în reţea şi conectate la INTERNET, 2 laboratoare de fizică, 2 laboratoare de chimie, 1 laborator biologie, amenajate şi dotate la standarde optime de utilitate şi funcţionare;
-
- Cea mai mare bibliotecă şcolară din Moldova (58000 volume) ;
-
- Cabinete de limba engleză, limba franceză, matematică, limba şi literatura română, istorie, biologie, astronomie, geografie, discipline profil economic, religie;
-
- Cabinet psihopedagogic şi de consiliere vocațională;
-
- Baza sportivă alcătuită din 3 săli şi teren, structurat pe domenii de activitate : baschet, volei, handbal, fotbal, atletism;
-
- Internat (120 locuri);
-
- Cantină cu posibilităţi de servire a mesei pentru 150 elevi (interni şi externi) ;
- Cabinete de medicină generală şi stomatologie .
Oferta educațională pentru anul școlar 2013-2014
FILIERA |
PROFILUL |
SPECIALIZAREA |
Nr. Clase |
Nr. total de locuri |
TEORETIC
|
REAL |
MATEMATICA-INFORMATICA |
2 |
58 |
STINTE ALE NATURII |
4 |
116 |
||
UMANIST |
FILOLOGIE |
2 |
58 |
|
STIINTE SOCIALE |
2 |
58 |
||
TEHNOLOGIC |
SERVICII |
TURISM ȘI ALIMENTAȚIE |
1 |
29 |
ECONOMIC |
1 |
29 |
||
TOTAL |
12 |
348 |
-
Specializarea
Media admitere
Matematica-informatica 6,57
Ştiinţe ale naturii 7,32
Filologie 7,43
Ştiinţe sociale 7,61
Turism și alimentație 7,52
Economic 8,25
Arii curriculare |
Disciplina |
SPECIALIZARE |
|||||
REAL : Matematică-informatică şi Ştiinţe ale naturii |
UMANIST: Filologie şi ştiinţe sociale |
TEHNOLOGIC: Economic Turism |
|||||
TC+CD |
CDS |
TC+CD |
CDS |
TC+CD |
CDS |
||
Limbă şi comunicare |
Limba şi literatura română |
4 |
1 |
4 |
1 |
3 |
|
Limba modernă 1 |
2 |
3 |
2 |
||||
Limba modernă 2 |
2 |
2 |
2 |
||||
Limba latină |
– |
1 |
– |
||||
Matematică şi ştiinţe ale naturii | Matematică |
4 |
2 |
3 |
|||
Fizică |
3 |
2 |
2 |
||||
Chimie |
2 |
1 |
2 |
||||
Biologie |
2 |
1 |
1 |
||||
Om şi societate |
Istorie |
1 |
2 |
1 |
|||
Geografie |
1 |
2 |
1 |
||||
Ştinţe socio-umane |
1 |
2 |
1 |
||||
Religie |
1 |
1 |
1 |
||||
Arte |
Ed. Muzicală |
1 |
1 |
– |
|||
Ed. Plastică |
1 |
– |
|||||
Ed fizică şi sport |
Educaţie Fizică |
1 |
1 |
1 |
|||
Tehnologii |
Informatică şi TIC |
3 |
2 |
1 |
|||
Cultură de specialitate |
– |
– |
6+3 |
||||
Consiliere şi orientare |
Dirigenţie |
||||||
TOTAL |
28 |
28 |
30 |
||||
NUMÃR TOTAL ORE |
29 |
29 |
30 |
Plan școlarizare pentru anul școlar 2013-2014
Filiera |
Profilul |
Specializarea |
Nr. clase |
Nr. total de locuri |
TEORETICĂ |
REAL |
Matematică – Informatică |
2 |
58 |
Științe ale naturii |
4 |
116 |
||
UMANIST |
Filologie |
2 |
58 |
|
Științe sociale |
2 |
58 |
||
TEHNOLOGICĂ |
SERVICII |
Turism și alimentație |
1 |
29 |
Economic |
1 |
29 |
Structura anului școlar 2013-2014
Filiera | Profilul | Specializarea | Nr. clase | Nr. total de locuri |
TEORETICĂ | REAL | Matematică – Informatică | 2 | 56 |
Științe ale naturii | 3 | 84 | ||
UMANIST | Filologie | 2 | 56 | |
Științe sociale | 3 | 84 | ||
TEHNOLOGICĂ | SERVICII | Turism și alimentație | 1 | 28 |
Economic | 1 | 28 |
Structura anului şcolar 2012 – 2013
Art.1 (1) Anul şcolar 2012-2013 are 36 de săptămâni de cursuri, însumând 178 de zile lucrătoare. (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), se stabilesc următoarele: a) pentru clasele terminale din învățământul liceal, anul școlar are 37 de săptămâni din care durata cursurilor este de 33 de săptămâni, 4 săptămâni fiind dedicate desfășurării examenului de bacalaureat. Cursurile claselor terminale se încheie la data de 31 mai 2013; b) pentru clasa a VIII-a, anul școlar are 36 de săptămâni din care durata cursurilor este de 35 de săptămâni, o săptămână fiind dedicată desfășurării evaluării naționale. Cursurile claselor a VIII-a se încheie la data de 14 iunie 2013; c) pentru clasele din învățământul liceal – filiera tehnologică, cu excepția claselor terminale, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ, în vigoare. d) pentru clasele din învăţământul profesional cu durata de 2 ani, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ în vigoare; e) pentru învăţământul special – clasele a IX-a – a XI-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, durata cursurilor este de 37 de săptămâni, însumând 182 de zile; f) stagiile de pregătire practică pentru care au optat absolvenții ciclului inferior al liceului, filiera tehnologică, cuprind 720 de ore care se desfășoară în perioada propusă de unitatea de învățământ organizatoare și aprobată de inspectoratul școlar, conform structurii anului școlar, cu respectarea vacanțelor;
g) pentru învăţământul postliceal (şcoală postliceală şi şcoală de maiştri), durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învăţământ, în vigoare.
Art.2 Anul şcolar 2012-2013 începe la data de 1 septembrie 2012, se încheie la data de 31 august 2013 şi se structurează pe două semestre după cum urmează:
Semestrul I
Cursuri – luni, 17 septembrie 2012 – vineri, 21 decembrie 2012.
În perioada 5 – 11 noiembrie 2012, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă.
Vacanţa de iarnă – sâmbătă, 22 decembrie 2012 – duminică, 13 ianuarie 2013
Semestrul al II-lea
Cursuri – luni, 14 ianuarie 2013 – vineri, 5 aprilie 2013
Vacanţa de primăvară – sâmbătă, 6 aprilie 2013 – duminică, 14 aprilie 2013\
Cursuri – luni, 15 aprilie 2013 – vineri, 21 iunie 2013
Vacanţa de vară – sâmbătă, 22 iunie 2013 – duminică, 15 septembrie 2013
Art.3 În zilele libere prevăzute de lege nu se organizează cursuri.
Art.4 (1) Săptămâna 1 – 5 aprilie 2013 din semestrul al doilea este săptămână dedicată activităților extracurriculare și extrașcolare, în cadrul programului numit „Să știi mai multe, să fii mai bun!”, având un orar specific. (2) Tipurile de activități care se organizează în săptămâna menționată la alin. (1), modalitățile de organizare și responsabilitățile se stabilesc conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art.5 (1) Tezele din semestrul I al anului şcolar 2012-2013 se susţin, de regulă, până la data de 30 noiembrie 2012. (2) Tezele din semestrul al II-lea al anului şcolar 2012-2013 se susţin, de regulă, până la data de 25 mai 2013.
Art.6 (1) În situaţii deosebite, bine fundamentate, în funcţie de condiţiile climaterice locale speciale şi de specificul şcolii, inspectoratele şcolare pot aproba, la cererea conducerii unităţilor de învăţământ, modificări ale structurii anului şcolar stabilite prin prezentul ordin. (2) Solicitarea de modificare a structurii anului școlar se face după consultarea consiliului reprezentativ al părinților din unitatea/unitățile de învățământ respectivă/respective. (3) Aprobarea modificării structurii anului şcolar, menţionată la alin. (1), se acordă în condiţiile asigurării unui număr de zile de cursuri cel puțin egal cu cel stabilit la art. 1, precum şi a posibilităţii ca toţi elevii să participe, fără restricţii, la examenele și evaluările naționale: evaluarea națională a absolvenților clasei a VIII-a, examenul de bacalaureat, examenele de certificare a competențelor profesionale, examenele de atestare a competențelor, examenele de absolvire.
Art.7 Calendarul examenelor/evaluărilor naţionale, al examenelor de absolvire, respectiv de certificare/atestare a competenţelor profesionale/ a competențelor, precum şi calendarul admiterii în clasa a IX-a se aprobă prin ordine distincte ale ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.
Art.8 La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 3794/2012, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 296 din 5 mai 2012.
Art.9 Direcţia generală educaţie şi învățare pe tot parcursul vieții, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, relaţia cu Parlamentul şi partenerii sociali, Direcţia generală management, resurse umane și rețea şcolară, inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi conducerile unităţilor de învăţământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art.10 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. MINISTRU, Ecaterina ANDRONESCU Bucureşti Nr. 5635 Data 31.08.2012